1. Bestyrer inngảr leieavtale og fastsetter leiepris
Leietakers ansvarshavende bekrefter/undertegner leieavtalen og er ansvarlig for leieforholdet
Skriftlige/avtalte leieavtaler er gjensidig bindende. Reservert lokale er en avtale og deler av leie må betales dersom abestilling skjer (selv for 2 mnd) og derav lokalet ikke blir gjort tilgjengelig for andre.
Full lokalleie mà betales dersom en avbestilling skjer senere enn to mảneder før leiedato.
Lokalleie betales pà forskudd. Ved bestilling lang tid før leiedato forfaller betaling 6 måneder før leiedato.
Bestyrer beregner leieprisen som betales i henhold til avtale, og senest 30 dager før leiedato (nye leietagere kan måtte betale depositum pả minst kroner 1.500,-).
Leiesatsene for private er for tiden:
Mandag-torsdag: 1200-2000 kroner, avhengig av antall timer.
Fredag og lørdag: 4000 kroner. Det koster 700 kroner ekstra for utvidet leietid frem til 02.00.
Søndag: 3500 kroner.
Oppvask: 700 kroner for inntil 30 personer, 30 kroner per kuvert for antall over 30 personer.
Ved utleie til kommersiell virksomhet avtales priser spesielt. Forskudd kan kreves.
Leien skal betales inn på bankkonto med referanse til utleiedato, leietaker og ansvarlig person.
Kontonummer: 9001.17.81887
2. Leietaker er erstatningspliktig for enhver skade og mangel pả lokale og inventar
Lokale og inventar skal behandles med forsiktighet. Leietager er erstatningspliktig. Oppstär skade skal bestyrer orienteres snarest.
Bruk av tegnestifter e.l. er forbudt. Opphenging av papirpynt, ballonger m.m avtales og bruk kun skruer som allerede er i lokalet. Alt som henges opp SKAL fjernes og man skal ikke sette spor. Lampettene kan IKKE benyttes til oppheng.
Ved bruk av levende lys utvises forsiktighet – unngå brann! Fakler ute skal IKKE benyttes.
Gardiner er lystette og kan trekkes for med snor nederst og øverst ved hver vindusrekke. Blendings-rullegardin skal IKKE benyttes
Scenens fremside kan benyttes. Lerret benyttes KUN ved visning. Leietagerne skal IKKE være BAK sceneteppe.
3. Branninstruks
Leietakers ansvarshavende skal gjøre seg kjent med rømningsveier og slokningsutstyr. I leieperioden har han/hun ansvar for at branninstruks følges- branninstruks sier maks 120 personer i lokalet.
Brann må straks varsles brannvesenet over tlf. 110
Få ut alle som er truet av røyk og brann
Forsøk å slokke
Lukk dører og vinduer
Møt og informér brannvesenet når de kommer
4. Lokalene skal forlates i ryddig stand, som de ble overtatt
All oppvask SKAL skylles og plasseres pà benk og trillebord. Oppvaskmaskin skal ikke benyttes av leietaker.
Ventilasjonsvifte for salen, med bryter i salen, slås av hvis den er brukt.
Søpppel komprimeres og tømmes i GJENNOMSIKTIGE søppelsekker, kastes ned i kontainer (ALDRI utenfor). Unormalt mye søppel mà eventuelt medtages av leietager. Emballasje, isopor og tomgods mà leietager ta med seg.
OBS; Røyking iht røykelov, benytt ASKEBEGER utendørs. Røykmaskin i lokalene er forbudt.
Tomgods, som glass og flasker/pant medbringes eller kastes i iglo (ALDRI utenfor) pả FORSIDEN av huset.
Bord (26 stk) vaskes. Bord (2 og 2 under hvert vindu, 10 på tralle) og stoler (polstrede) settes pả plass langs kortveggene, i salen, som v/ankomst.
Gulv feies – og grovaskes dersom det er mye søl. Normal vask er inkludert i leieprisen. Mà lokalet vaskes spesielt, vil kunde bli etterfakturert